Metro
|
![]() |
|||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pel que fa al transport públic, l’accés a l’estació de Glòries de l’interior de la rotonda queda provisionalment anul·lat. Les línies d’autobús han adaptat els recorreguts de totes les línies i s’han traslladat de manera provisional algunes de les parades. Les línies que circulen per la Gran Via (7, H12, N2, N7) disposaran d’un carril bus habilitat que travessarà la plaça. La línia 92 elimina el seu pas pel costat mar de la rotonda, incorpora una nova parada i baixa per Independència-Badajoz fins a la Diagonal, on reprèn l’itinerari habitual. En sentit muntanya, el 92 es connecta per l’eix Badajoz-Independència i guanya una nova parada sota la torre Agbar abans de creuar la Diagonal. El 192 varia el recorregut i té parades al carrer de Bilbao i la Línia 60 té l’orígen i final al carrer del Perú, cantonada amb la rambla del Poblenou. A partir de dilluns 17 de febrer 2014, quedarà tancat l'accés a l'estació de Glòries de la línia 1 de metro denominat Plaça de les Glòries Catalanes , situat a l'interior de la plaça. Continuaran oberts en els horaris habituals els altres dos accessos de l'estació: el de l'avinguda Meridiana (davant dels Encants) i el de la part exterior de la plaça, tocant al carrer de Badajoz. L’Ajuntament ha previst una campanya de comunicació amb informació sobre els itineraris amb els diferents recorreguts alternatius. |
||||||||||||||||||||
L'Ajuntament de Barcelona impulsa el canvi després que l'equip de govern de CiU hagi acceptat el prec d'Unitat per Barcelona-ERC a la comissió de Mobilitat que s'ha celebrat aquest dijous. La qüestió prosperarà en la pròxima executiva de l'Autoritat del Transport Metropolità.
|
||||||||||||||||||||
Transports Metropolitans de Barcelona ha començat les obres per reformar les estacions de metro de Glòries, Bellvitge, Artigues i Sant Ildefons, que tindran una inversió de prop de 6 milions d'euros. Els treballs de reforma de les estacions de Glòries i Bellvitge de la Línia 1, i la d'Artigues/Sant Adrià de la Línia 2, ja han començat. L'actuació principal és l'acreixement de les andanes, per situar-les al mateix nivell que les portes dels trens. Els terminis d'execució són d'entre vuit i nou mesos. Tanmateix, les estacions hi seran obertes, ja que els treballs es faran sobretot per la nit.
Pel que fa als acabats, a Glòries s’ha previst revestir parets i terres amb elements de formigó reforçat amb fibra de vidre (GRC), de tons clars, en contrast amb els sostres foscos. L’estructura original de grans bigues es mantindrà visible, com a part de la identitat de l’estació, i s’integrarà el mobiliari en una pell contínua de formigó GRC. El pressupost ascendeix a 1,5 milions d’euros. L'estació de Glòries té una antiguitat de 60 anys, i reb 18.000 validacions d'entrada en un dia feiner. Vegeu el dossier de premsa de TMB. Tanmateix les AVV no tenim cap notícia de la reobertura de l'accès del carrer Àlava (ocupat per maquinària de TMB). Pel que fa a la recent inagurada sortida del carrer Badajoz, ara l'acabaran d'arranjar (la part vella). Quan es reobri la sortida de Badajoz, es tancarà l'accès del centre de la plaça.
|
||||||||||||||||||||
El 18 de febrer del 2011, En aquest punt, l' --------------------------------------------------------------------------------------------------- La boca de metro de Meridiana (amb ascensor) no es tancarà (procurarem ampliar les cancel.ladores) i la de Badajoz (l'ex-xurreria) es mantindrà (un any més) fins que les obres del Centre del Disseny ho facin possible. (18 febrer 2011) Les AVV apostem per un increment de les màquines cancel.ladores al sector Meridiana, i un accès ràpid i ample pel sector |
||||||||||||||||||||
Línia 1 d'Hospital de Bellvitge (L'Hospitalet) a Fondo (Santa Coloma de Gramanet)
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Tornar a la pàgina principal |